Vijf don’ts bij een lead

Natuurlijk wil je een lead omzetten in een vaste klant. Dat is tenslotte het doel van het selecteren van potentiële klanten. Toch maken veel bedrijven in dit proces de nodige fouten. Na het lezen van dit artikel maak jij deze meest voorkomende fouten niet meer!

Irrelevante informatie
Iedere lead heeft zijn of haar eigen interesse. Zorg ervoor dat je deze goed in kaart hebt. Wanneer jij leads ‘bestookt’ met voor hen irrelevante informatie komt dit de relatie niet ten goede. Het wordt vervolgens lastiger om het verkoopproces succesvol af te ronden.

Haastige verkoop
Neem de tijd voor het verkoopproces. Ook wanneer een lead geïnteresseerd is, zit deze lang niet altijd te wachten op opdringerige telefoontjes of mailtjes.

Geen aandacht schenken
Te veel contact zoeken werkt niet goed, maar ook te weinig contact is slecht voor het verkoopproces. Houd het contact met de lead warm en neem hier voldoende tijd voor.

Geen duidelijk plan
Hoe goed je selectie van de leads ook is geweest, zonder gedegen vervolgplan kom je nergens. Zorg ervoor dat je duidelijk hebt, hoe je met leads omgaat en welke stappen je moet zetten om van je lead een klant te maken.

Te lang aandacht geven aan oude leads
Geef niet te veel aandacht aan leads, waar je al lange tijd geen contact met hebt gehad. Bekijk eerst zorgvuldig of ze tegenwoordig nog wel aan jouw richtlijnen voldoen. Pas daarna kun je het beste weer actief contact zoeken.

Leave A Comment?