Meer leads: 6 tips voor meer leadgeneratie

We hoeven het belang van leadgeneratie niet uit te leggen. Toch blijkt het voor veel ondernemers in de B2B nog wel eens lastig om voldoende leads te genereren. In dit artikel geven we tips over het selecteren en binden nieuwe leads.

Persoonlijk contact
Niets werkt zo goed als persoonlijk contact. Neem tijd voor potentiële leads en probeer in persoonlijk contact te komen. Pak dit wel zorgvuldig aan en loop vooral niet te hard van stapel. Probeer ieder contactmoment een stapje dichterbij te komen.

Livechat
Hoe duidelijk je site ook is, lang niet altijd vindt de bezoeker de informatie die hij of zij zoekt. Speel hierop in met de inzet van een livechat. Bovendien is een livechat een mooie opstap naar persoonlijk contact.

Marketing automation
Maak gebruik van verzamelde email-adressen. Achterhaal de behoefte van de lead voor het verzamelen van data.

Websitebezoekers omzetten in leads
Maar 2% van websitebezoekers neemt daadwerkelijk contact op met het bedrijf. In die overige 98% is veel winst te behalen. Met diverse applicaties zoals Leadfeeder, krijg je informatie over de bezoekers en welke pagina’s zijn bezocht. Via je CRM kun je sales activiteiten hiervoor aanmaken.

Ruildeal
Biedt iets waardevols aan je bezoekers in ruil voor gegevens. Geef bijvoorbeeld een whitepaper en vraag hier contactinformatie voor terug, zoals een e-mailadres.

Klant reviews
Vraag bestaande klanten om een review en plaats deze op je website. Het is uitstekende reclame!

Leave A Comment?